Question: I was able to talk to my partner about how many dollar bills should be in each region.
                                               Answer Key: 1= Yes, I strongly agree; 2= Yes, I agree; 3= No, I disagree, 4= No, I strongly disagree.
Postive Responses (Grade 3, N=25)
Comment Category Count Answer Comment
attitude   1 タノしみながら意欲的イヨクテキハナうことができました。
attitude   1 英語エイゴハナせるようになりたいとツヨオモうようになったから
attitude 3 1 積極的セッキョクテキハナうことができたから。
effort   2 実際ジッサイ学校ガッコウナラった英文法エイブンポウ使ツカって会話カイワをしようとココロがけていたから
effort 2 1 会話カイワする内容ナイヨウカンガえずに自分ジブン意見イケンそうと発信ハッシンしたから
knowledge・ability   1 自分ジブンオモったことをそのままツタえられたから。タノしみながらできたから
knowledge・ability   2 英語エイゴ興味キョウミをもってハナうことができたから。ある程度テイド高校コウコウ教育キョウイクまでの英語エイゴ知識チシキをもっていたから。
knowledge・ability   2 目的モクテキオナじなので、スクない単語タンゴでもツウじたし、ハナすことがタノしかったからだ。
knowledge・ability   2 っている単語タンゴ使ツカってハナし、まとめることができたから。
knowledge・ability 5 2 スクない単語タンゴ理解リカイえた。友達トモダチだとついつい日本語ニホンゴてしまったが面白オモシロかった
pre-task   1 最初サイショにビデオをみていたから。使ツカうべき英語エイゴかっていたため
pre-task   2 会話カイワ表現ヒョウゲン利用リヨウできたから
pre-task   2 きりカギっている英語エイゴ使ツカえたし、ホール先生センセイサキレイとしてせていただいた映像エイゾウ使ツカわれていた会話カイワ使ツカうことができたから。
pre-task   1 積極的セッキョクテキ会話カイワすることができたし、ビデオでみた先生センセイたちの英語エイゴ真似マネしてハナすことができた。
pre-task 5 2 ハジめるマエ参考サンコウとしての会話カイワいたから。
teacher 1 2 ホール先生センセイ気楽キラクにはなしかけてくださり、タスけしてくれたから英語エイゴ会話カイワススんだ
teamwork   2 ハナしやすい友達トモダチだったから
teamwork   2 タガ意見イケンをはっきりとえたから
teamwork   2 それぞれ、ミズカらのカンガえをハナそうとしていたから
teamwork   2 グループナイ積極的セッキョクテキ英語エイゴハナすことができたから
teamwork   2 パートナー同士ドウシ積極的セッキョクテキ英語エイゴ自分ジブンツタえたいことを頑張ガンバってツタえようとしたから。そしておタガいにそれを理解リカイしようとしたから。
teamwork   1 英語エイゴ友達トモダチ同士ドウシタノしんでハナすことができたから
teamwork   1 ミンナ積極的セッキョクテキんだから
teamwork 8 2 ハナってまとめることができたから
日本語ニホンゴ 1 2 つい日本語ニホンゴ使ツカってしまたから
25 1 9
2 16
Total 25
                       Category Descriptions
Category No. Category Descripiton
Attitude 3 They were positive about doing the activity and did not feel any anxiety.
Effort 2 They communicated meaning by any means possible: gestures, words etc.
Knowledge 5 They were able to use the English that they knew.
Pre-task 5 The video demonstration was helpful
Teacher 1 The teacher's explanation was easy to understand or the teacher helped individual students
teamwork 8 They were able to work well with their partner to complete the task.
日本語ニホンゴ 1 They used Japanese to help themselves complete the task
 
 Negative Responses (Grade 3, N=3) 
Comment Category Count Answer Comment
Cannot Understand the Activity 1 3 積極的セッキョクテキハナせなかった。英語エイゴハナそうと、どうやっていいのかからなくなった。
Performance Anxiety   3 時間ジカンがなく、英語エイゴカンガえることができなかったから。友達トモダチ英語エイゴハナすことがずかしかったから。
Performance Anxiety 2 3 自分ジブン英語エイゴハナすとは、間違マチガったりしどうであまりハナせなかった。
                       Category Descriptions
Category No. Description
Cannot understand the activity 1 They did not understand the English directions, the activity was generally too difficult, they had no idea what to do, the chart was confusing.
Performance Anxiety 2 They were embarrassed about speaking English or just shy in general, they did not know how they should speak during the speaking activity,